субота, 4. јул 2015.

DIY sredstvo za pranje kose

     Leto je pravo vreme da uživamo u toplim danima, ali.... ponekad se dešava da upravo toplota zna da donese probleme. Jedan od njih je i znojenje, a sa njim i potreba za češćim pranjem kose. 
    Ne želim da polemišem o tome koliko je česta upotreba šampona dobra iako postoje i oni (navodno blagi) koji su namenjeni svakodnevnoj upotrebi (imala sam neprijatna iskustva sa nekima od njih). Zbog toga mi je bio zanimljiv recept koji sam dobila od jedne drugarice, a koji sadrži samo dva sastojka koja se mogu naći u svakoj kući. U pitanju su soda bikarbona i jabukovo sirće.
     Soda bikarbona služi za nežno uklanjanje mrtvih ćelija kože glave i nagomilane prljavštine, a pri tome ne suši kosu. Ona može da se upotrebljava i u kombinaciji sa šamponom koji se obično koristi (količina šampona dovoljna za jedno pranje kose pomeša se sa kašičicom sode bikarbone i kosa se pere na uobičajen način).

    Jabukovo sirće reguliše pH ravnotežu kose i kože glave, ima antibakterijska i antigljivična svojstva, a može da deluje i kao regenerator.

     Jedna od opcija je kombinacija sode bikarbone i jabukovog sirćeta u odnosu 1:3 i tada nije potrebno dodatno ispiranje sirćetom (smesa se umasira u kožu glave, rasporedi po kosi, a zatim ispere), dok druga ima dve faze - prvo se na kosu nanese mešavina od jedne kašike sode bikarbone pomešane sa pola šolje vode i njome se masira koža glave i koren kose, potom se mešavina rasporedi po celoj kosi i na kraju ispere sa toplom vodom. Završetak tretmana je ispiranje sa jabukovim sirćetom (pomešaju se šolja vode i dve kašike jabukovog sirćeta) koje treba prvo poprskati po kosi i umasirati ga u koren kose, a posle nekoliko minuta isprati.
    Iako sam čula da nije potreban dodatni regenerator, moja kosa nije baš najbolje reagovala na ovaj recept. Međutim, kada sam ponovila eksperiment i posle pranja kose nanela malo regeneratora na krajeve - sve je bilo mnogo bolje.
    Pranje kose sodom bikarbonom i jabukovim sirćetom može se praktikovati svaka dva do tri dana. Naravno, ne treba se u potpunosti odreći šampona već samo smanjiti njegovu upotrebu.

URIAGE Water Sleeping Mask

Priznajem da sam neko vreme zapostavila blog zbog preokupacije drugim stvarima, ali...trudiću se da to ispravim. Danas želim da nešto kažem ...